Dożywianie uczniów w wyznaczonych punktach na terenie Gminy Maków Podhalański w latach 2019- 2020
MOPS 271/1/2018
Maków Podhalański, 28.09.2018r.
SPECYFIKACJA
ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
W POSTĘPOWANIU O ZAMÓWIENIE NA USŁUGI SPOŁECZNE PROWADZONE W TRYBIE ART. 138o.
Na zadanie pn.:
Dożywianie uczniów w wyznaczonych punktach na terenie Gminy Maków Podhalański w latach 2019-2020, w ramach programu „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”
Zawartość SIWZ:
- Informacje ogólne
- Tryb udzielenia zamówienia
- Opis przedmiotu zamówienia
- Opis sposobu przygotowania oferty
- Warunki udziału w postępowaniu oraz sposób ich oceny
- Wymagane dokumenty i oświadczenia składane przez Wykonawców wraz z ofertą.
- Termin wykonania zamówienia, warunki płatności
- Kryteria oceny ofert
- Cena oferty
- Miejsce i termin składania oraz otwarcia ofert
- Ogłoszenie wyników postępowania
- Załączniki do specyfikacji.
Specyfikację zatwierdzono wraz z załącznikami w dniu_28.09.2018_
Podpis osoby upoważnionej
Maków Podhalański dnia 28.09.2018 r.
I. Rozdział
Informacje ogólne
- Zamawiający:
Gmina Maków Podhalański z siedzibą ul. Szpitalna 3, 34-220 Maków Podhalański,NIP 552 158 49 63
w imieniu, której działa -
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Makowie Podhalańskim reprezentowany przez:
Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej – Urszulę Sarnicką
34-220 Maków Podhalański, ul. Kościuszki ,1
NIP 5521439505, REGON 002422811;
tel. 33 877 15 54, fax. 33 877 15 39,
strona internetowa: www.mops-makowpodhalanski.pl,
e-mail.: mops.makow@pro.onet.pl
godziny urzędowania: poniedziałek - piątek od godz. 7:15 do godz. 15:15
- Osoby uprawnione do kontaktu z Wykonawcami: w zakresie przedmiotu zamówienia Pani Marta Kucharczyk – Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Makowie Podhalańskim, a w zakresie procedury przetargowej Pani Monika Wróbel – Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Makowie Podhalańskim.
II. Rozdział
Tryb udzielenia zamówienia
- Do postępowania mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych ( Dz. U. z 2018 poz. 1693) zwanej dalej Ustawą.
- Rodzaj zamówienia: przedmiotowe postępowania zgodnie z ustawą Pzp jest – USŁUGĄ
- Niniejsze postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest na podstawie art. 138 o ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych o wartości szacunkowej zamówienia wyższej niż 30 000 Euro i nieprzekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwoty 750 000 Euro, o której mowa w art. 138o ustawy.
- Miejsce publikacji ogłoszenia o przetargu:
- Strona internetowa Zamawiającego
- Tablica ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego
III. Rozdział
Opis przedmiotu zamówienia
- Przedmiotem zamówienia jest:
Wytwarzanie i wydawaniedwudaniowego gorącego posiłku (obiadu) oraz dostarczenie do szkół i placówek oświatowych na terenie Gminy Maków Podhalański w latach 2019-2020. Posiłki należy wydawać w dni zajęć szkolnych oraz w dni wolne od zajęć szkolnych, w porze obiadowej rozumianej jako czas pomiędzy godziną 1130 a 1400 .
- Zespół Szkół w Makowie Podhalańskim – ok. 85 posiłków;
- Szkoła Podstawowa w Juszczynie – ok. 60 posiłków;
- Szkoła Podstawowa w Kojszówce – ok. 15 posiłków;
- Szkoła Podstawowa w Grzechyni – ok. 20 posiłków;
- Szkoła Podstawowa w Białka – ok. 35 posiłków;
- Szkoła Podstawowa w Wieprzcu – ok. 6 posiłków;
- Szkoła Podstawowa w Żarnówce – ok. 7 posiłków;
- Szkoła Podstawowa SPSK w Makowie Podhalańskim – ok. 16 posiłków;
- Niepubliczne przedszkole „Słoneczny Uśmiech” – ok. 4 posiłków;
- Niepubliczne przedszkole Sióstr Serafitek – ok. 3 posiłków;
- Niepubliczne przedszkole „Smerfna Kraina” – ok. 5 posiłków;
- Specjalny Ośrodek Szklono – Wychowawczy w Makowie Podhalańskim – ok. 10 posiłków.
1). Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych zgodnie z podziałem przedstawionym w formularzu ofertowym.
2). Ilość dostarczanych porcji to ok. 266 w każdy dzień nauki szkolnej oraz w dni wolne od zajęć szkolnych. Podana przez Zamawiającego szacunkowa dzienna liczba posiłków może ulec zmianie (zmniejszeniu lub zwiększeniu w zależności od bieżących rzeczywistych potrzeb Zamawiającego). Przewiduje się możliwość zmniejszenia dziennej ilości posiłków do 40%.
3). Ilość dni nauki szkolnej wynosi maksymalnie 188 dni. Poza przypadającymi świętami, dniami wolnymi, feriami itp., każdy z Dyrektorów szkół ma możliwość indywidualnie rozdysponować w ciągu roku szkolnego dodatkowo 8 dni wolnych od zajęć dydaktyczno – wychowawczych. Wykonawca musi w dni nauki zapewnić posiłek dla uczniów, którzy odbywają zajęcia.
4). Szacunkowa ilość wydanych porcji w trakcie trwania zamówienia wynosi ok. 50 008 posiłków. Ilość posiłków może ulec zmianie w przypadku opisanym powyżej.
5). Przewiduje się możliwość zmniejszania lub zwiększenia ilości posiłków do 40%. Okoliczność taka nie może być powodem wypowiedzenia umowy.
6). w przypadku nieobecności uprawnionego do posiłku ucznia Wykonawca nie obciąży Zleceniodawcy kosztami posiłku przysługującego temu uczniowi pod warunkiem zgłoszenia nieobecności ucznia przez rodziców lub opiekunów dziecka nie później niż w dniu poprzedzającym dzień wydania posiłku.
7). W przypadku wydawania posiłku w dniach wolnych od zajęć szkolnych – Ośrodek pisemnie lub telefonicznie przedstawi listę uczniów uprawnionych, którzy w tym czasie będą mogli korzystać z tej formy pomocy.
8). Wykonawca zobowiązany będzie do zbiorowego żywienia dzieci ze szkół podstawowychi przedszkoli oraz szkoły ponadgimnazjalnej. Pod pojęciem zbiorowego żywienia dla potrzeb niniejszego zamówienia rozumie się zapewnienie określonej grupie osób posiłków dwudaniowych w formie żywienia pozadomowego. Przez posiłek rozumie się jeden gorący posiłek dziennie przygotowany zgodnie z wymogami sztuki kulinarnej i sanitarnej dla żywienia zbiorowego wg receptur obowiązujących w systemie HACCP opracowanym i odebranym przez Państwowy Powiatowy Inspektorat Sanitarny z uwzględnieniem zalecanej wartości kalorycznej posiłku, z zapotrzebowaniem na energię dla dzieci w wieku szkolnym oraz obowiązującymi normami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2016r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w tych jednostkach.
9). Wykonawca zobowiązany jest przestrzegać zasad sanitarno – higienicznych na każdym etapie, tj. produkcji, transportu i wydania posiłków. Posiłki muszą być dobrej jakości o odpowiedniej wadze i wartości odżywczej zgodnie z ustawą o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U.z 2018r. poz. 1541 z późn. zm.) zaleceniami Głównego Inspektora Sanitarnego i Instytutu Żywności i Żywienia w sprawie norm wyżywieniai żywienia, jakie obowiązują w zakładach żywienia zbiorowego oraz jakości zdrowotnych żywności.
10). Wykonawca ponosi odpowiedzialność za jakość posiłku, temperaturę w chwili podania oraz jego walory smakowe i estetyczne.
11). Wykonawca jest odpowiedzialny za sporządzanie posiłków zgodnie z jadłospisem, który musi być przedłożony przez Wykonawcę Zamawiającemu.
12). Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany jadłospisu, który jest niezgodny ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia.
13). Pracownicy Ośrodka sprawdzają zgodność podanego posiłku z dostarczonym przez Wykonawcę jadłospisem i sporządzają protokół, w ramach okresowych kontroli.
14). Posiłki muszą być wykonane z produktów świeżych, wyklucza się mięso i przetwory z puszek.
15). Przygotowanie posiłków odbywać się będzie z artykułów zakupionych przez Wykonawcę.
16). Posiłki (obiady) muszą być zróżnicowane, sporządzone z pełnowartościowych produktówz uwzględnieniem sezonowości ich występowania i zapewniać odpowiednią ilość kalorii dla uczniów szkół.
17). Zamawiający zobowiązany jest do porcjowania, wydania posiłków oraz utrzymania należytego porządku i czystości pomieszczeń, urządzeń i sprzętu, zgodnie z wymogami odpowiednich służb.
18). Wykonawca zobowiązuje się do pobierania i przechowywania próbek kontrolnych posiłków zgodnie z obowiązującymi przepisami.
19). wykonawca zobowiązuje się do dostarczania do poszczególnych szkół posiłków własnym środkiem transportu, przystosowanym i dopuszczonym przez właściwego państwowego inspektora sanitarnego do przewozu żywności (posiłków), a osoby wykonujące przedmiot zamówienia zobowiązane są do posiadania aktualnej książeczki zdrowia.
20). Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia kontroli w zakresie warunków zawartych w umowie.
Szczegółowe postanowienia dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia zawarto we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia.
- Wspólny Słownik Zamówień:
55.52.31.00-3 – usługi w zakresie posiłków szkolnych55.52.40.00-9 – usługi w zakresie posiłków do szkół
- Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a Ustawy Prawo Zamówień Publicznych wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 1841).
- Wykonawca w przypadku uznania jego oferty za najkorzystniejszą, zobowiązany jest do posiadania zatrudnienia co najmniej 1 osoby w wymiarze pełnego wymiaru czasu pracy.
3.2. Zamawiający uprawniony będzie do kontroli spełnienia przez Wykonawcę wymagań
dotyczących zatrudnienia ww. osób na każdym etapie realizacji umowy, dotyczy wszystkich części oferty, z wyłączeniem samozatrudnienia.
3.3. W przypadku niezatrudnienia przy realizacji zamówienia osób wymaganych przez
Zamawiającego, na zasadach wskazanych powyżej, Wykonawca będzie zobowiązany do zapłacenia Zamawiającemu kary umownej, w wysokości określonej we wzorze umowy.
IV. Rozdział
Opis sposobu przygotowania oferty
- Forma oferty: pisemna pod rygorem nieważności.
- Ofertę stanowi formularz oferty (zał. nr 1) z wymaganymi dokumentami.
- Oferta powinna być napisana trwałą i czytelną techniką z właściwie wypełnionymi pozycjami w formularzu oferty.
- Wykonawca zobowiązany jest przygotować ofertę zgodnie z wymaganiami specyfikacji.
- Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
- Zamawiający dopuszcza składanie przez Wykonawców ofert częściowych.
- Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej
1.7 Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
1.8 Koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi Wykonawca, Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
- Język oferty: postępowanie prowadzone jest w języku polskim.
Wymagane w SIWZ dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski.
- Podpisy: osoby wskazane w dokumencie upoważniającym do występowania w obrocie prawnym lub posiadające pełnomocnictwo muszą złożyć podpisy na: wszystkich zapisanych stronach oferty, załącznikach oraz w miejscach, w których oferent naniósł zmiany.
- Pełnomocnictwo: w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik – do oferty musi być załączone pełnomocnictwo określające jego zakres i podpisane przez osoby reprezentujące osobę prawną lub fizyczną. W przypadku złożenia kserokopii, pełnomocnictwo musi być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osoby udzielające pełnomocnictwa.
- Forma składanych dokumentów: wymagane dokumenty należy przedstawić w formie oryginałów albo kserokopii. Dokumenty złożone w formie kserokopii muszą być opatrzone klauzulą „za zgodność z oryginałem” i podpisane przez Wykonawcę. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy przedstawiona przez Wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości, a Zamawiający nie może sprawdzić jej prawdziwości w inny sposób.
- Forma składanych oświadczeń, zawiadomień itp. przez Zamawiającego i Wykonawcę: Zamawiający dopuszcza porozumiewanie się za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Wszelkie oświadczenia i zawiadomienia oraz wyjaśnienia składane przez Zamawiającego i Wykonawcę muszą mieć formę pisemną, przekazane za pomocą poczty elektronicznej lub telefaksu uważa się za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotrze do adresata przed upływem wyznaczonego terminu. Każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt otrzymania dokumentu za pomocą elektronicznego środku przekazu.
- Forma kontaktu: każdy z Wykonawców ma prawo zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SIWZ.
W kontaktach z Zamawiającym należy zachować formę pisemną za pomocą listu lub za pomocą elektronicznej formy przekazu tj. e-mail lub faksu:
adres e-mail: mops.makow@pro.onet.pl ; fax.: 33 877 15 54.
- Wszystkie poprawki, zmiany lub wykreślenia w tekście oferty muszą być parafowane i datowane przez osobę upoważnioną do podpisania oferty.
- Wyjaśnienia SIWZ: Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Zamawiający jest zobowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert - pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert.
Treść zapytania i wyjaśnienia zostanie jednocześnie przesłana wszystkim Wykonawcom, którzy pobrali SIWZ bez ujawnienia źródła zapytania oraz opublikowana na stronie internetowej Zamawiającego.
UWAGA:
- Modyfikacje SIWZ: w szczególnie uzasadnionych przypadkach Zamawiający może w każdym czasie przed upływem terminu do składania ofert, zmodyfikować treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Dokonaną w ten sposób modyfikację przekazuje się niezwłocznie wszystkim Wykonawcom, którym przekazano Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia.
- Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W przypadku złożenia oferty wspólnej, Wykonawcy ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
- Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) zgodnie z art. 23 w związku z art. 141 Ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający żąda:
• dokumenty wymienione w pkt. 3 ppkt 1 składane mogą być wspólnie i takiej podlegać będą ocenie.
• w przypadku wyboru przez Zamawiającego oferty złożonej przez konsorcjum, Wykonawcy tworzący konsorcjum zobowiązani będą najpóźniej przed zawarciem umowy na wykonanie zamówienia, do przedłożenia umowy konsorcjum,
• umowa, o której mowa wyżej, winna zawierać w szczególności: oznaczenie stron, cel działania, czas trwania umowy, zasady współdziałania, w tym zakresie prac przewidzianych przez każdą ze stron oraz zasady dokonywania rozliczeń.
- Zamawiający nie dopuszcza powierzenie wykonania części niniejszego zamówienia podwykonawcom. Wykonawca na podstawie Art. 36b ust.1 jest zobowiązany umieścić w składanym formularzu oferty informację o części zamówienia, które Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom. Brak w ofercie informacji o części zamówienia, których wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom, będzie rozumiane przez Zamawiającego jako wykonanie całego przedmiotu zamówienia samodzielnie.
- W sytuacji, w której wykazując spełnienie warunków, o których mowa w Art. 22 ust. 1 Ustawy, Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w Art. 22a Ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca podał w formularzu oferty nazwy (Firmy) tych podwykonawców.
- Zebranie Wykonawców: nie przewiduje się zebrania Wykonawców.
- Zapakowanie ofert: ofertę należy złożyć w nieprzejrzystej i trwale zamkniętej kopercie lub opakowaniu, na kopercie lub opakowaniu należy umieścić następujące informacje:
- nazwa i adres Zamawiającego.
- nazwa i adres Wykonawcy z podaniem danych adresowych i teleadresowych tj.: nr telefonu, fax-u lub aktualnego adresu mail.
- oznaczenie zadania:
„Dożywianie uczniów w wyznaczonych punktach na terenie Gminy Maków Podhalański w latach 2019-2020, w ramach programu „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”- nie otwierać przed 12.10.2018 rok, godz. 11:00.
- Wycofanie lub zamiana oferty: Wykonawca może przed upływem terminu do składania ofert zmienić lub wycofać złożoną ofertę, wówczas należy pisemnie powiadomić o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu oferty. Zawiadomienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu oferty oznakowane będzie wówczas tak samo jak złożona koperta z dopiskiem „zmiana” lub „wycofanie”. W przypadku złożenia przez Wykonawcę kompletnej oferty zamiennej – oferta ta powinna posiadać na kopercie oznaczenie „kompletna oferta zamienna”. W przypadku, gdy Wykonawca chce wykorzystać część dokumentów ze złożonej wcześniej oferty pierwotnej, należy o tym poinformować w zawiadomieniu o wprowadzeniu zmian. W ofercie zamiennej należy wówczas złożyć wszystkie dokumenty, których treść ulega zmianie, opisane na każdej stronie „zmiana dokonana w dniu..” oraz spis dokumentów oferty pierwotnej, które stanowić będą z ofertą zamienną kompletną całość. Oferta taka powinna posiadać dopisek na kopercie: „oferta zamienna – uzupełnienie”. Elementy wykorzystywane z oferty pierwotnej muszą być spójne z ofertą zamienną, w przypadku rozbieżności lub niekompletności, Zamawiający nie będzie traktował tego, jako błąd oczywisty, ale jako błąd dyskwalifikujący ofertę i zarówno oferta pierwotna, jak i zamienna zostaną odrzucone.
V. Rozdział
Warunki udziału w postępowaniu oraz sposób ich oceny.
- W prowadzonym postępowaniu przetargowym o udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
- nie podlegają wykluczeniu
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca biorący udział w postępowaniu złoży oświadczenia (wg. Załącznika nr 2 do SIWZ).
- spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku:
- Zamawiający odstępuje od określenia spełnienia tego warunku udziału w postępowaniu, nie precyzując wymagań w tym zakresie.
2) sytuacja ekonomiczna lub finansowa.
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku:
- W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku Zamawiający wymaga kopii opłaconej polisy ubezpieczeniowej a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę co najmniej 3 000,00 złotych.
3) zdolności technicznej i zawodowej:
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku:
- W celu potwierdzenia spełnienia warunku – zdolności technicznej, Zamawiający wymaga wykazania przez Wykonawcę, że wykonał lub wykonuje usługę polegającą na żywieniu zbiorowym tj. przygotowaniu wraz z wydaniem posiłków obiadowych w szczególności dla uczniów szkół, pacjentów szpitala, podopiecznych domów pomocy społecznej itp. odpowiadającą swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, o łącznej wartości nie mniejszej niż 3.000,00 zł brutto każda z usług w roku. Wykonawca powinien przedstawić wykaz wykonanych lub wykonywanych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu oraz daty i miejsca wykonania na formularzu lub w oparciu o formularz stanowiący Załącznik Nr 3 do SIWZ. Do dokumentu należy załączyć dowody potwierdzające, że wykazane usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wykazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dokumentów poświadczających, że wykazane usługi zostały wykonane lub wykonywane należycie.
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunków. W takiej sytuacji Wykonawca zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania niniejszego zamówienia.
Dowodami potwierdzającymi wykonane prac w sposób należyty oraz wskazującymi, czy zostały wykonane są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego były one wykonywane, a jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty.
Jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez Wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego usługi były wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie.
- W celu potwierdzenia spełnienia warunku – zdolności technicznej, Zamawiający wymaga wykazania przez Wykonawcę, że dysponuje co najmniej jednym środkiem transportu przystosowanym i dopuszczonym przez właściwego państwowego inspektora sanitarnego do przewozu żywności (posiłków).
- W celu potwierdzenia spełnienia warunku – zdolności technicznej, Zamawiający wymaga wykazania przez Wykonawcę, że dysponuje pomieszczeniami dopuszczonymi przez właściwego państwowego inspektora sanitarnego do przygotowywania posiłków obiadowych od surowca do gotowego wyrobu oraz dystrybucji gotowych posiłków w ramach cateringu. W przypadku udostępniania miejsca w którym przygotowywanie będą posiłki podmiot udostępniający musi posiadać zezwolenie (decyzje) właściwego inspektora sanitarnego zezwalającą na produkcję posiłków obiadowych od surowca do gotowego wyrobu, podawanych w naczyniach wielokrotnego użytku oraz dystrybucję posiłków w systemie cateringowym. Pomieszczenie wskazane w zadaniach poprzednich musi znajdować się w odległości nie większej niż 20 km od siedzimy Zamawiającego. Zamawiający do oceny będzie brał odległość rozumianą jako długość w metrach lub kilometrach trasy (drogi) jaką będą dostarczane posiłki, wskazaną w druku oferty (Załącznik nr 1).
- W celu potwierdzenia spełnienia warunku – zdolności zawodowej, Zamawiający zgodnie z Art. 29 ust. 3a, wymaga złożenia przez Wykonawcę biorącego udział w prowadzonym postępowaniu wykazu osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego zatrudnionych przez Wykonawcę na umowę o pracę z wyłączeniem samozatrudnienia, w sposób określony w Art. 22 § 1 ustawy z 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 1502 z późn. zm.), w szczególności osób odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia zawodowego niezbędnego do wykonania zamówienia a także zakresu wykonywanych przez nich czynności (wg Załącznika nr 4 do SIWZ).
2. Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków udziału w niniejszym postępowaniu.
Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana wg. formuły: „spełnia – nie spełnia”. Nie spełnienie przez Wykonawcę biorącego udział w prowadzonym postępowaniu chociażby jednego ze stawianych przez Zamawiającego warunków spowoduje obligatoryjne wykluczenie Wykonawcy z niniejszego postępowania zgodnie z art. 24 pkt. 12 Ustawy Pzp.
Ofertę Wykonawcy wykluczonego z postępowania uznaje się za odrzuconą.
- Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu odbywa się dwuetapowo:
Etap I: ocena wstępna, której poddawani są wszyscy Wykonawcy odbędzie się na podstawie informacji zawartych w dokumentach i oświadczeniach wymaganych przez Zamawiającego podanych w SIWZ dołączonych do oferty i stanowić będzie wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w prowadzonym postępowaniu.
Etap II: potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonane na podstawie dokumentów to potwierdzających. Ocenie na tym etapie postępowania podlegać będzie Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą spośród tych ofert, które nie zostaną odrzucone po analizie dokumentów i oświadczeń.
Zamawiający może wezwać Wykonawcę do złożenia w wyznaczonym terminie aktualnych na dzień składania ofert oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w prowadzonym postępowaniu.
Dla zapewnienia prawidłowego przebiegu prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, Zamawiający może na każdym etapie prowadzonego postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia i dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.
Jeżeli Wykonawca nie złożył oświadczenia lub innych niezbędnych do prawidłowego przeprowadzenia postępowania oświadczeń lub złożone oświadczenia lub inne dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą u Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia, poprawienia, wyjaśnienia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia przez Wykonawcę, oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
- Zamawiający może na każdym etapie prowadzonego postępowania uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych
Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
VI. Rozdział
Wymagane dokumenty i oświadczenia Wykonawców składane wraz z ofertą.
- Oferta Wykonawcy winna zawierać wymagane dokumenty, oświadczenia i załączniki wymienione w SIWZ.
- Wykonawca zobowiązany jest złożyć w ofercie:
- Prawidłowo wypełniony i podpisany formularz oferty, (Załącznik nr 1 do SIWZ)
- Informacja o zapoznaniu się i akceptacji projektu umowy,
- Informacja o zakresie realizacji zadania,
- Informacja o obowiązku podatkowym art. 91 ust. 3a ustawy Pzp (Załącznik nr 1 pkt. 9)
- Informacja ilości wykonawców składających ofertę, (zał. nr 1 pkt.12)
- Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy określone w art. 22 ust. 1 Ustawy Pzp (Załącznik nr 2 do SIWZ)
- Wykaz wykonanej lub wykonywanej usługi sporządzony na formularzu lub w oparciu o formularz stanowiący Załącznik Nr 3 do SIWZ. Do dokumentu należy załączyć dowody potwierdzające, ze wykazane usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
- Wykaz potencjału technicznego na formularzu lub w oparciu o formularz stanowiący Załącznik Nr 5 do SIWZ.
- Decyzję wydaną przez właściwego państwowego inspektora sanitarnego w zakresie przystosowania i dopuszczenia do przewozu żywności (posiłków) środkami transportu przewidzianych do realizacji zamówienia lub zaświadczenie o wpisie do rejestru zakładów podlegających urzędowej kontroli organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej, z którego będzie wynikać, że Wykonawca dysponuje środkami transportu przystosowanymi i dopuszczonymi do przewozu żywności (posiłków).
2.10 Decyzję wydaną przez właściwego państwowego inspektora sanitarnego w zakresie dysponowania pomieszczeniami dopuszczonymi do przygotowywania posiłków obiadowych od surowca do gotowego wyrobu oraz dystrybucji gotowych posiłków w ramach cateringu lub zaświadczenie o wpisie do rejestru zakładów podlegających kontroli organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej, z którego będzie wynikać, że Wykonawca dysponuje pomieszczeniami dopuszczonymi do przygotowywania posiłków obiadowych od surowca do gotowego wyrobu oraz dystrybucji gotowych posiłków w ramach cateringu.
3. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. W przypadku powoływania się w postępowaniu na zasoby innego podmiotu, Wykonawca zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
- Zamawiający oceni czy udostępnione Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub finansowe lub ekonomiczne, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełnienia warunków udziału w postępowaniu, czy też nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w Art. 24 ust. 1 i ust. 5 pkt. 1,2 i 4.
- Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu nie potwierdzą spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający zażąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację ekonomiczną lub finansową, potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
- Podmiot który zobowiązał się do udostępnienia zasobów Wykonawcy będzie odpowiadał solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie tych zasobów nie ponosi winy.
- Wykonawca który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku wobec nich podstaw do wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, składa także odrębne Oświadczenia dla każdego z tych podmiotów (Załącznik nr 6 do SIWZ).
- W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, Oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (Załącznik nr 6 do SIWZ).
9. Inne dokumenty:
a. w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokumentustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy złożyć do oferty w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii.
10. Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę, który w wyznaczonym terminie nie złoży, nie uzupełni, nie wyjaśni złożonych dokumentów potwierdzających spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt.1) i 2) oraz Wykonawców, którzy podlegają wykluczeniu na podstawie Art. 24 ust. 1 pkt. 12-23 i Art. 24 ust. 5 pkt 1,2 i 4 Ustawy Pzp.
- Z postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający wykluczy także wykonawcę w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. – Prawo restrukturyzacyjne (Dz.U. z 2018 r. poz. 1544) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 2344).
VI. Rozdział
Termin wykonania zamówienia, warunki płatności, rękojmia za wady i gwarancja.
- Termin realizacji zamówienia: Zamawiający wymaga, aby przedmiot zamówienia został zrealizowany w terminie:
- zakończenie realizacji przedmiotu zamówienia nie później niż do dnia 31.12.2020 r.
- Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień zawartej umowy z Wykonawcą w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w następujących sytuacjach:
- wynagrodzenie umowne brutto może ulec odpowiedniej zmianie w przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów podatku VAT.
- zmiana terminu wykonania, wynikająca z wszelkich zmian wprowadzonych przez strony do umowy.
- zmiany dotyczą realizacji dodatkowych dostaw i usług od realizującego zamówienie Wykonawcy nieobjęte zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie warunki wymienione w Art. 144 ust. 1 ppkt. 2) lit. a-c, ppkt. 3), 4), 5) i 6).
- zaistnienia po zawarciu umowy przypadku siły wyższej, przez którą na potrzeby niniejszego warunku rozumieć należy zdarzenie zewnętrzne wobec łączącej Strony więzi prawnej:
1). o charakterze niezależnym od Stron
2). którego Strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem Umowy
3). którego nie można uniknąć ani któremu Strony nie mogły zapobiec przy zachowaniunależytej staranności.
Za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, nagłe załamanie warunków atmosferycznych, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej itp.
- Zmiana postanowień umowy wymaga formy pisemnej w postaci aneksu pod rygorem nieważności.
- Warunki płatności: wynagrodzenie za wykonaną usługę będzie regulowane jednorazowo przelewem za każdy miesiąc na wskazany przez Wykonawcę rachunek bankowy, realizowany do 14 dni od daty otrzymania prawidłowo wystawionej faktury VAT.
- W związku z centralizacją rozliczeń podatku VAT – fakturowanie usług ma uwzględniać następujące dane:
Adres nabywcy: Gmina Maków Podhalański ul. Szpitalna 3, 34-220 Maków Podhalański NIP 552 158 49 63
Adres do korespondencji: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Kościuszki 1, 34-220 Maków Podhalański
VII. Rozdział
Kryteria oceny ofert
- Wyboru najkorzystniejszej oferty dokonuje Zamawiający tj. Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Makowie Podhalańskim lub osoba przez niego pisemnie upoważniona.
- Zamawiający uzna oferty za spełniające wymagania i przyjmie do szczegółowego rozpatrywania, jeżeli:
- Złożona oferta spełnia wymagania określone w SIWZ.
- Oferta została złożona w określonym przez Zamawiającego terminie.
- Wykonawca przedstawił ofertę zgodną co do treści z wymaganiami Zamawiającego
- Ocena ofert – stosowanie matematycznych obliczeń przy ocenie ofert, stanowi podstawową zasadę oceny ofert, które oceniane będą w odniesieniu do najkorzystniejszych warunków przedstawionych przez Wykonawców w zakresie każdego kryterium.
- Za parametry najkorzystniejsze w danym kryterium, oferta otrzyma maksymalną ilość punktów ustaloną w poniższym opisie, pozostałe oceniane będą odpowiednio – proporcjonalnie do parametru najkorzystniejszego. Wybór oferty dokonany zostanie na podstawie opisanych kryteriów i ustaloną punktacją: punktacja 0-100 (100%=100 pkt.)
- Przy ocenie ofert i wyborze najkorzystniejszej oferty w niniejszym postępowaniu Zamawiający będzie kierował się następującym kryterium
- 1. Cena oferty = 80% ( 80 pkt.)
- Każda z ofert otrzyma liczbę punktów jaka wynika ze wzoru:
LP = C + OZ
gdzie: LP – całkowita liczba punktów przyznanych ofercie
C – liczba punktów przyznanych za kryterium (1) „CENA”
OZ – liczba punktów przyznanych za kryterium (2) „ODLEGŁOŚĆ OD SIEDZIBY ZAMAWIAJĄCEGO”
Zasady oceny ofert wg kryterium „CENA”
W przypadku kryterium „CENA” oferta otrzyma zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku ilość punktów wynikającą z działania:
Cn
C = --------------------x 80
Cb
Gdzie: C – ilość punktów jakie otrzyma oferta badana za kryterium „CENA”
Cn – najniższa cena oferty, spośród wszystkich ważnych i nieodrzuconych ofert
Cb – cena oferty badanej
Zasady oceny ofert wg kryterium „ODLEGŁOŚĆ OD SIEDZIBY ZAMAWIAJĄCEGO”
W przypadku kryterium „ODLEGŁOŚĆ OD SIEDZIBY ZAMAWIAJĄCEGO” oferta otrzyma określoną ilość punktów wg kryterium:
OZn
C = --------------------x 20
Cb
Gdzie: C – ilość punktów jakie otrzyma oferta badana za kryterium „ODLEGŁOŚĆ OD SIEDZIBY ZAMAWIAJĄCEGO”
OZn – najbliższa odległość od siedziby Zamawiającego, spośród wszystkich ważnych i nieodrzuconych ofert
Cb – cena oferty badanej
- 30 km = 0 pkt
- 20 km = 5 pkt
- 15 km = 10 pkt
- 5 km = 20 pkt
VIII. Rozdział
Cena oferty
- Zamawiający żąda od Wykonawców: obliczenia (skalkulowania) ceny ofertowej za przedmiot określony w Specyfikacji Istotnych Warunkach Zamówienia.
- Musi ona zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zadania.
- W złożonej ofercie należy podać cenę netto, należny podatek VAT i cenę brutto.
- Cena oferty nie może być wyrażona w walucie obcej.
- Cena jednostkowa w złożonej ofercie musi być zgodna z art. 2 pkt. 1 ustawy Pzp.
- Zamawiający poprawi w złożonej ofercie, zgodnie z art. 87 pkt. 2 ustawy: oczywiste omyłki pisarskie, oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty – niezwłocznie zawiadamiając Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
IX. Rozdział
Miejsce i termin składania oraz otwarcia ofert.
- Na podstawie art. 10c pkt. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych Zamawiający odstępuje od wymogu użycia środków komunikacji elektronicznej przy składaniu ofert, składanie ofert odbywać się będzie za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. (Dz.U. poz. 1529 oraz z 2015r. poz. 1830) – Prawo pocztowe, osobiście lub za pośrednictwem posłańca.
- Oferty należy składać w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Makowie Podhalańskim Biuro Obsługi Klienta – piętro drugie, nie później niż do dnia: 12.10.2018 r. do godz. 11:00.
- Oferty złożone po terminie składania ofert zostaną zwrócone składającym bez otwierania kopert wewnętrznych.
- Postępowanie ma charakter publiczny.
- Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Makowie Podhalańskim pok. nr 5 II piętro w dniu: 12.10.2018 r. do godz. 15:00.
- Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
- Podczas otwarcia ofert podane zostaną nazwy (firm) oraz adresy Wykonawców, a także informacje dotyczące ceny i warunków płatności zawartych w ofertach.
- Zamawiający informuje, że wszystkie oferty składane w postępowaniu o zamówienie publiczne są jawne (po otwarciu ofert), za wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, w odniesieniu, do których Wykonawca składając ofertę zastrzegł, że nie mogą być one udostępnione innym uczestnikom postępowania, Art. 8 ust. 3. Stosowne zastrzeżenie Wykonawca winien złożyć na formularzu ofertowym, w przeciwnym razie cała oferta zostanie ujawniona na życzenie każdego uczestnika postępowania. Ujawnienie ofert odbywać się będzie wg. poniższych zasad:
- Wykonawca winien złożyć pisemny wniosek do Zamawiającego o udostępnienie wskazanej oferty,
- Zamawiający określi termin, miejsce, sposób i zakres udostępnienia ofert.
X. Rozdział
Ogłoszenie wyników postępowania
- Zamawiający przyzna zamówienie Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą oraz odpowiadającą zasadom określonym w ustawie Prawo zamówień publicznych i w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
XI. Rozdział
Wadium, termin związania ofertą oraz postanowienia końcowe.
- Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium w formie przewidzianej zgodnie z Art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 poz. 1693).
2. Termin związania ofertą:
2.1 Wykonawcy pozostają związani ofertą przez okres 30 dni od upływu terminu do składania ofert.
2.2Wykonawca samodzielnie lub na wniosek zamawiającego może przedłużyć termin, z tym że Zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą zwrócić się do Wykonawcy o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłużej jednak niż 60 dni.
3. Środki ochrony prawnej określone w prawie zamówień publicznych (art. 179 – art. 198g), przysługują Wykonawcy, uczestnikowi konkursu a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów niniejszej ustawy.
4. Odwołanie - przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszej specyfikacji mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 poz. 1693) oraz przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeksu Cywilnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 1025 ze zm.) jak również przepisy ustawy z 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz innych ustaw (Dz. U. z 2018 r. poz. 1603).
XII. Kaluzula infprmacyjna
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016), (RODO), informuję, że:
- Administratorem danych osobowych Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
w Makowie Podhalańskim reprezentowany przez Kierownik Urszulę Sarnicką, z siedzibą: 34-220 Maków Podhalański ul. Kościuszki 1, tel. 33 877 15 54.
- Administrator powołał inspektora ochrony danych Jarosława Myślaka, z którym można kontaktować się pod adresem elektronicznym: iod@makow-podhalanski.pl lub listownie na adres administratora.
Podane dane osobowe będą przetwarzane na podstawie obowiązku administratora zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego MOPS 271/ZP/24/2018 prowadzonym w trybie zapytania ofertowego.
- Dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich. Odbiorcami będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 i 2018), (Pzp).
- Dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy oraz w celach archiwizacyjnych.
- Przysługuje Pani/Panu:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do swoich danych,
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania swoich danych, jednak
w sposób nie skutkujący zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z Pzp oraz nie naruszający integralności protokołu oraz jego załączników.
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO,
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
- Nie przysługuje Pani/Panu:
- prawo do usunięcia danych osobowych w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- prawo sprzeciwu wobec takiego przetwarzania wynikającego z art. 21 RODO, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych obowiązek prawny administratora z art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
- Podanie danych jest obowiązkowe, gdyż jest wymogiem ustawowym określonym w Pzp. Konsekwencje ich niepodania zostały uregulowane w Pzp.
- Administrator nie będzie podejmował decyzji w sposób zautomatyzowany,
a dane nie będą wykorzystywane do profilowania.
XIII. Rozdział
Załączniki do specyfikacji.
Załącznik nr 1 – Formularz oferty
Załącznik nr 2 – Oświadczenia
Załącznik nr 3 – Doświadczenie zawodowe
Załącznik nr 4 – Wykaz osób które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia
Załącznik nr 5 – Wykaz zaplecza technicznego
Załącznik nr 6 – Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowe
Załącznik nr 7 – Wzór Umowy