Przejdź do treści
Powiększ tekst: A A A   wersja dla niedowidzących



Biuletyn informacji publicznej

Zapytanie ofertowe na realizację zamówienia pn.: Organizacja i przeprowadzenie indywidualnego wsparcia logopedycznego w ramach projektu: Uwierz w siebie

 

 

 

Maków Podhalański, 21.08.2025 r.

 

MOPS.4141.1.26.34.1.2025

 

ZAPYTANIE OFERTOWE

 

Na realizację zamówienia pn.: Organizacja i przeprowadzenie indywidualnego wsparcia logopedycznego w ramach projektu: Uwierz w siebie realizowanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Makowie Podhalańskim. Projekt dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Priorytetu 6, Działania 6.26 Integracja społeczna osób w szczególnie trudnej sytuacji życiowej programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027.

 

ZAMAWIAJĄCY:

 

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Makowie Podhalańskim

ul. Rynek 11

34-220 Maków Podhalański

 

  I.          Opis przedmiotu zamówienia

 

Kod Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

80340000-9 Usługi edukacji specjalnej

 

Organizacja i przeprowadzenie indywidualnego wsparcia logopedycznego w ramach projektu: Uwierz w siebie realizowanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Makowie Podhalańskim. Projekt dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Priorytetu 6, Działania 6.26 Integracja społeczna osób w szczególnie trudnej sytuacji życiowej programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027.

 

L.p.

Temat zajęć

Liczba godzin

Minimalny program kursu

1.

Indywidualne wsparcie logopedyczne

168

Wykonawca prześle do Zamawiającego do akceptacji minimalny program kursu

 

 

Dodatkowe informacje

 

1.     Rozliczenia z wykonawcą będą prowadzone na podstawie faktycznie zrealizowanej liczby godzin na rzecz uczestników projektu. Zamawiający zastrzega sobie, iż liczba godzin może ulec zmniejszeniu. W takim przypadku wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy, bez naliczania jakichkolwiek kar.

2.     Wynagrodzenie Wykonawcy zawiera ryczałtowy zwrot kosztów przejazdu do miejsca wykonywania przez niego usług oraz wykorzystywanych materiałów.

  1. Jedna godzina = 60 minut.

4.     Niezależnym od stron umowy warunkiem przekazania środków z tytułu prawidłowego wykonania umowy jest dostępność środków na rachunku bankowym Zamawiającego, uzależniona od transferów z Instytucji Pośredniczącej. Wykonawca wyraża zgodę na przesunięcie terminu zapłaty wynagrodzenia w przypadku opóźnień w przekazywaniu transz dofinansowania przez Instytucję Pośredniczącą.

5.     Zamówienie musi być realizowane zgodnie z Regulaminem Konkursu FEMP.06.26-IP.01-025/23, wnioskiem o dofinansowanie projektu, indywidualną ścieżka wsparcia każdego z uczestników oraz innymi wytycznymi dotyczącymi realizacji projektów, w szczególności wytycznymi dotyczącymi kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027.

 

W szczególności wymaga się, aby osoba wykonująca przedmiotu zamówienia spełniała następujące warunki:

✔     obciążenie wynikające z wykonywania usług będących przedmiotem zamówienia w ramach niniejszego zapytania nie wyklucza możliwości prawidłowej i efektywnej realizacji wszystkich zadań powierzonych danej osobie;

✔     łączne zaangażowanie zawodowe tej osoby w realizację wszystkich projektów finansowanych z funduszy unijnych oraz działań finansowanych z innych źródeł, w tym środków własnych wykonawcy i innych podmiotów, nie przekracza 276 godzin miesięcznie;

✔     w związku z zatrudnieniem w ramach projektu Uwierz w siebie nie zachodzi konflikt interesów i podwójne finansowanie;

✔     nie była zatrudniona jednocześnie w instytucji uczestniczącej w realizacji EFS+ na podstawie stosunku pracy, chyba że nie zachodzi konflikt interesów lub podwójne finansowanie.

 

6.     Wymagany termin realizacji zamówienia

L.p.

Temat zajęć

Termin realizacji do:

1.

Indywidualne wsparcie logopedyczne

31.12.2025 r.

 

Zamawiający zastrzega sobie możliwość przesunięcia terminu realizacji zamówienia na skutek wystąpienia okoliczności niezależnych i niezawinionych przez Wykonawcę (których nie można było przewidzieć).

 

Praca w ramach usługi w okresie obowiązywania umowy będzie przebiegać zgodnie z przedstawionym przez Wykonawcę miesięcznym harmonogramem realizacji usługi, po jego akceptacji przez Zamawiającego. Miesięczny harmonogram realizacji usługi Wykonawca przedstawia Zamawiającemu w terminie do 10 dnia każdego miesiąca poprzedzającego miesiąc realizacji. Dopuszcza się aktualizację miesięcznego harmonogramu realizacji usługi, który powinien zostać dostarczony zamawiającemu w sposób skuteczny w trybie pilnym nie później  niż w terminie do 7 dni przed planowaną zmianą.

 

7.     Miejsce realizacji: Wsparcie będzie realizowane w miejscu wskazanym przez zamawiającego na terenie Gminy Maków Podhalański lub w miejscu zamieszkania uczestników projektu, jeżeli zajdzie taka potrzeba. Harmonogram spotkań Wykonawca uzgadnia samodzielnie w porozumieniu z Koordynatorem Projektu i Pracownikami Socjalnymi  -  pracownikami prowadzącymi indywidualny przypadek- uczestników projektu. Wykonawca powinien równocześnie uwzględnić sytuacje oraz koszty z tym związane, w których zaistnieje konieczność realizacji spotkań w miejscu zamieszkania uczestnika, na terenie Gminy Maków Podhalański.

 

  1. Wykonawca ma obowiązek prowadzenia dokumentacji realizowanych prac.

Wzory wymaganych dokumentów zostaną przekazane przez Zamawiającego.

 

Wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia Zamawiającemu dokumentacji częściowej realizacji umowy za każdy miesiąc jej wykonania, w terminie do 5 dnia następnego miesiąca jej obowiązywania, niezależenie od ewentualnych warunków płatności.

 

Kompletna dokumentacja realizacji umowy zostanie dostarczona Zamawiającemu wraz z protokołem odbioru prac.

 

9.     Korzystanie z usług podwykonawców możliwe jest jedynie za pisemną zgodą Zamawiającego.

 

 

   II.  Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków

 

W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:

A.    posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania - oświadczenie wg załącznika nr 2;

B.    posiadania wiedzy i doświadczenia - oświadczenie wg załącznika nr 2;

C.    dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym - oświadczenie wg załącznika nr 2;

D.    sytuacji ekonomicznej i finansowej - oświadczenie wg załącznika nr 2;

E.    dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zgodnie z zapytaniem ofertowym - Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje przynajmniej jedną osobą (wymagane wykształcenie/uprawniania do wykonywania zawodu logopedy) - oświadczenie wg załącznika nr 2;

 

Zamawiający dokona oceny spełniania ww. warunków na podstawie złożonego oświadczenia (wg załącznika nr 2) Wykonawca, który nie wykaże spełniania ww. warunków zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona.

 

Na podstawie art. 7 ust. 1 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach  w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, dalej „ustawa”, z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy Pzp wyklucza się:

 

●      wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;

●      wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;

●      wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka,  o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy.

 

Zamawiający Wykluczy Wykonawcę z postępowania, w przypadku niespełnienia warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa poniżej oraz niezłożenia oświadczeń, Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.

 

III.          Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy

 

W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, określonych w pkt. II, wykonawcy są zobowiązani do przedłożenia:

a)    oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu sporządzonego według wzoru ustalonego przez Zamawiającego stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego;

b)    Oświadczenia stanowiącego załącznik nr 3 do zapytania ofertowego;

c)     oświadczenia RODO (załącznik nr 4 do zapytania ofertowego).

 

IV.  Zmiana umowy

 

Zmiana umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, jest dopuszczalna, jeżeli:

a)       w trakcie obowiązywania umowy nastąpią zmiany stawki podatku od towarów i usług: kwota brutto określona w umowie nie ulegnie zmianie, strony odpowiednio skorygują kwotę netto oraz kwotę podatku od towarów i usług,

b)       zmiany jednostkowej ceny brutto oraz całkowitego wynagrodzenia brutto przewidzianego dla Wykonawcy, w przypadku zaistnienia okoliczności uzasadniających wskazaną zmianę, gdy będzie ona korzystna dla Zamawiającego,

c)       zmiany istotnej treści umowy, w przypadku zmiany przepisów prawa obowiązujących w dniu zawarcia umowy oraz zmiany wynikające z następstw zmian wytycznych dotyczących EFS+ lub innych wytycznych i zaleceń mających bezpośredni wpływ na realizację przedmiotu umowy, zmiana ta przeprowadzona może być jedynie w zakresie polegającym na dostosowaniu umowy,

d)       zmiana leży w interesie Zamawiającego.

 

  V.  Odrzucenie oferty

 

Zamawiający odrzuci ofertę, która:

a)    została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia,

b)    jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,

c)     jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów,

d)    została złożona po terminie,

e)    jej treść nie odpowiada treści zapytania ofertowego.

 

W toku postępowania Zamawiający może wezwać wykonawcę do uzupełnienia  lub wyjaśnienia treści oferty.

 

VI.  Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert:

 

O wyborze najkorzystniejszej oferty, decydować będą kryteria:

  1. Cena brutto – 100 pkt.

Przez cenę brutto rozumie się cenę (z podatkiem VAT), a w przypadku osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej koszt całkowity ponoszony przez Zamawiającego z tytułu realizacji usługi zawierający również wszelkie należności z tytułu podatków i składek ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego zarówno po stronie Zamawiającego,
jak i Wykonawcy - tzw. „brutto-brutto”.

W ramach kryterium „Cena brutto” Zamawiający przyzna punkty według następującego wzoru:

          Cmin

Pc = -------------- x  100 pkt.

          Cn

gdzie:

Pc - punkty uzyskane przez Wykonawcę w kryterium „Cena brutto”;

Cmin - najniższa cena brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia spośród złożonych ofert;

Cn - cena brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia zaproponowana przez Wykonawcę, którego oferta jest badana.

Jeżeli w postępowaniu nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na najniższą cenę, Zamawiający wezwie tych wykonawców, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach. Złożenie oferty dodatkowej zawierającej cenę wyższą niż zaoferowana w złożonej ofercie będzie skutkowało wykluczeniem wykonawcy
z postępowania.

 

 

  VII.        Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert

 

Oferty należy składać na załączonym wzorze w terminie do 1.09.2025 do godziny 15:00 na adres e-mail mopsmakowpodhalanski.efs@gmail.com lub osobiście w siedzibie MOPS tj. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Makowie Podhalańskim, ul. Rynek 11, 34-220 Maków Podhalański z dopiskiem: „Organizacja i przeprowadzenie indywidualnego wsparcia logopedycznego”.

 

Z upływem powyższego terminu oferta powinna fizycznie znaleźć się u Zamawiającego. Decydujące znaczenie dla oceny zachowania powyższego terminu ma data i godzina wpływu oferty do Zamawiającego, a nie data jej wysłania np. przesyłką pocztową czy kurierską.

 

Złożone oferty zarówno podlegające ocenie jak i odrzucone lub złożone po terminie nie będą zwracane.

 

Zamawiający nie przewiduje publicznego otwarcia ofert.

 

Oferta musi być sporządzona na formularzu oferty stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zapytania lub dokładnie wg tego formularza. Wykonawca jest zobowiązany do podania wszystkich informacji określonych na formularzu oferty (wypełnienia wszystkich pól formularza). Oferta wraz załącznikami musi być podpisana przez osobę (osoby) uprawnione do reprezentacji Wykonawcy. Do oferty należy dołączyć dokument (dokumenty) potwierdzający zasady reprezentacji oraz osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy o ile nie wynikają one z ogólnie dostępnych źródeł (KRS, CEIDG).

 

VIII.        Dodatkowe warunki

 

1.     Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania na każdym etapie bez podawania przyczyny. W takim przypadku nie przysługują Oferentom żadne roszczenia wobec Zamawiającego.

2.     Decyzja Zamawiającego o odrzuceniu oferty jest decyzją ostateczną.

3.     Wykonawcy pozostają związani złożoną ofertą przez 30 dni, licząc od dnia, w którym upływa termin składania ofert.

4.     Zamawiający poprawi w ofercie oczywiste omyłki pisarskie, rachunkowe i inne polegające na niezgodności oferty z zapytaniem, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty, niezwłocznie zawiadamiając o tym Oferenta, którego oferta została poprawiona.

5.     Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmian warunków zamówienia na każdym etapie postępowania.

6.     W przypadku, gdy wybrany Wykonawca odstąpi od podpisania umowy z Zamawiającym, możliwe jest podpisanie przez Zamawiającego umowy z kolejnym Wykonawcą, który w postępowaniu uzyskał kolejną najwyższą liczbę punktów.

 

IX.  Unieważnienie postępowania

 

Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania w przypadku:

a)    jeżeli najkorzystniejsza oferta przekraczać będzie budżet ustalony przez zamawiającego na realizację przedmiotu zamówienia,

b)    w przypadku rozwiązania umowy o dofinansowanie przez, co skutkowałoby nieprzyznaniem środków dotacyjnych, które miały być przeznaczone na sfinansowanie zamówienia,

c)     wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć,

d)    postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego,

 

W przypadku unieważnienia postępowania zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za koszty poniesione przez oferentów w związku z przygotowaniem i złożeniem ofert.

 

Z tytułu odrzucenia ofert oferentom nie przysługuje żadne roszczenie wobec Zamawiającego.

 

X.          Klauzula informacyjna z art. 13 RODO w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.

 

Informujemy, zgodnie z wymogami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – RODO), że przetwarzamy Państwa dane osobowe.

1.     Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Makowie Podhalańskim jest: Pani Monika Koper -Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Makowie Podhalańskim, ul. Rynek 11, 34-220 Maków Podhalański. W przypadkach określonych przepisami prawa administratorami Państwa danych mogą być także inne podmioty, jak np. Minister Cyfryzacji, Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.

2.     Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w zakresie działania MOPS Maków Podhalański, a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, może się Pani/Pan skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w MOPS Maków Podhalański Panią Magdaleną Woźny, adres e-mail: iod.mops@makow-podhalanski.pl

3.     Państwa dane osobowe przetwarzamy w celu:

a.     wypełnienia obowiązków, jakie nakładają na nas przepisy prawa,

b.     zawierania i realizacji umów z Państwem

c.     wykonywania zadań realizowanych w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi,

d.     w innych celach, jeżeli wyrazili Państwo dobrowolną i świadomą zgodę na takie przetwarzanie. W każdym momencie mogą Państwo taką zgodę wycofać, jednak bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, które podjęto przed wycofaniem zgody na przetwarzanie danych osobowych.

4.     Zakres danych osobowych, jakie przetwarzamy, zależy od konkretnego celu, w jakim dane zostały od Państwa zebrane, np. od rodzaju postępowania, realizowanej umowy.

5.     Podanie danych osobowych jest niezbędne, gdy jest wymogiem ustawowym. Podanie danych osobowych jest także niezbędne do zawarcia umowy, np. o dostarczanie wody.

6.     Państwa dane osobowe możemy także pozyskiwać/przekazywać od/do innych administratorów, jednak wyłącznie na podstawie przepisów prawa. Takimi administratorami są np. inne urzędy i organy publiczne, sądy, policja, prokuratura. Nie będziemy przekazywać Państwa danych do państwa trzeciego (poza obszar Europejskiego Obszaru Gospodarczego) lub do organizacji międzynarodowej.

7.     Państwa dane będą przechowywane przez okresy wskazane w przepisach prawa, w szczególności w instrukcji kancelaryjnej (Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, Dz. U. Nr 14, poz. 67).

8.     Zgodnie z RODO mają Państwo prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych, jednak część tych praw może być ograniczona przez przepisy prawa.

9.     Mają Państwo prawo do wniesienia skargi do organu nadzoru, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

10. Państwa dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

 

 

  XI.          Dodatkowe informacje

 

Dodatkowych informacji udziela Maciej Karmiński pod numerem telefonu 606 458 558 oraz adresem email: mopsmakowpodhalanski.efs@gmail.com

 

  XII.        Załączniki

 

  1. Wzór formularza ofertowego

  2. Oświadczenia Wykonawcy

  3. Oświadczenia RODO


     

MOPS MAKÓW PODHALAŃSKI

Miejski Ośrodek Pomocy
Społecznej w Makowie Podhalańskim

ul. Rynek 11
34-220 Maków Podhalański

Telefon: (33) 8771 554
Fax: (33) 8773 513
Dni powszednie: 7.15 - 15.15

Telefon interwencyjny 33 447 28 87

Telefon czynny jest w godzinach pracy Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Makowie Podhalańskim (od poniedziałku do piątku - godz. 7.15 -15.15) oraz całodobowo w Zespole Interwencji Kryzysowej w Suchej Beskidzkiej tel. 33 874 21 01.